הוראה מותאמת מעצימה - בשילוב כלים מעולם האימון (קואצ'ינג)

כשלילד קשה עם הקריאה או כשהוא איטי יותר ברכישת המיומנויות האקדמיות, אנחנו ההורים מרגישים חסרי אונים. אנחנו רוצים לעזור לו, עושים פעילויות קריאה משותפות ומנסים לתת יד בשיעורי הבית, אבל דווקא העזרה שלנו, למרות שהיא באה מכוונה טובה, מעצימה את התחושה שהוא נכשל ולא עומד בציפיות.
כל זה, כמובן, פוגע בביטחון העצמי, גורם לילד שלנו להרגיש הוא נותר מאחור ויוצר ענן שחור ולא נעים שאופף את כל מה שקשור למטלות הלימודיות.

 

 

אם התסריט הזה מוכר לכם, ואם אתם מרגישים שכבר ניסיתים את הכל-
אתם חייבים לשמוע על ההוראה המותאמת המעצימה, המשלבת כלים אימוניים להעצמה וחיזוק הביטחון, שירות חדש ששילבנו לאחרונה בפעילות של מרכז אמירים.

 

 success-kid

 

הורים וילדיהם שמגיעים להוראה מותאמת מעצימה אצלנו מספרים על קשיים כמו:

  • קושי בקריאה רציפה ושוטפת
  • קושי בהבנת הנקרא
  • קושי בכתיבה, בהתארגנות בדף, שגיאות כתיב רבות
  • קושי בהבעה בכלל, וכתיבת תשובות מלאות בפרט
  • המנעות מהעתקה מהלוח
  • קושי בחשבון, בזכירה אוטומטית של פעולות חשבוניות כמו חיבור, חיסור, כפל וחילוק
  • מוטיבציה נמוכה ללמידה בבית ו/או בכיתה
  • קושי בהשלמת משימה לימודית מתחילתה ועד סופה
  • הימנעות מביצוע מטלות או מתרגול במקצועות מסוימים
  • קושי בהכנת שיעורי בית ועבודות באופן עצמאי
  • תחושת כישלון, בושה ואשמה בהקשר הלימודי והכיתתי
  • חוסר ביטחון, הססנות, דימוי עצמי נמוך
  • חשש להתבטא בכיתה בפני אחרים
  • התרחקות והימנעות ממצבים חברתיים בחיי היום יום בכיתה

 

הוראה מותאמת מעצימה היא פיתוח משודרג שביצענו באמירים להוראה המתקנת המסורתית מתוך הבנה, שילדים עם קשיים לימודיים חווים הרבה מעבר לתסכול על רקע לימודי. הקשיים בקריאה, בכתיבה או בחשבון מייצרים קשיים רגשיים, שסובבים סביב תחושת כישלון, והללו עשויים גם להוביל לקשיים חברתיים.
ההוראה המותאמת מבוססת על ההנחה שרק התייחסות לשלושת המימדים הללו יחד- הלימודי, הרגשי והחברתי- באופן הוליסטי ומקיף, תסייע לילד ותביא לשיפור בתפקוד שלו.

הנחה חשובה נוספת עליה מבוססת ההוראה המותאמת היא כי הילדים שלנו הם נפלאים כפי שהם, וכי אין מה "לתקן" אצלם. מכיוון שאנחנו מאמינים שלמילים יש כוח ועוצמה, בחרנו לזנוח את המונח "מתקנת", שמקופלים בו חוסר קבלה וחוסר הכלה של הקשיים של הילד, ולהחליפו במילה "מותאמת".
המילה "מותאמת" נועדה להדגיש את המידה שבה ההוראה מולבשת כמו כפפה לצרכיו של הילד.
צוות המורות להוראה המותאמת מגיעות לתהליך, אם כן, עם אהבה גדולה לקשיים של הילד, עם קבלה שלהם ועם תפיסתם כמנוע לצמיחה שלו כאדם, במקום כפגם שיש לתקן.

 

אז מה חדש בהוראה המותאמת ברמת הפרקטיקה?

  1. הוראה אינטימית בקבוצות של עד 3 ילדים, המדמה אינטראקציה שכיחה של למידה בכיתה. ההוראה בקבוצה קטנה (לעומת ההוראה הרגילה בכיתות) היא מכילה ואינטימית, והיא מספקת לילדים ביטחון. מחקרים מצביעים על כך שהלמידה השיתופית, הנקראת גם "למידת עמיתים", כזו המתבצעת בקבוצות של עד 3 ילדים היא בעלת יתרונות בולטים בקידום הישגים ובבניית הדימוי העצמי של הלומד.

  2. שילוב של כלים אימוניים (קואוצ'ינג), שמטרתם לעבוד על הדימוי העצמי של הילד, להעלות את המוטיבציה שלו, ללמד אותו להכיר בחוזקותיו, לשנות אמונות פנימיות שליליות ולסייע לו בפן החברתי.
    לצורך כך, עוברות המורות הכשרה מיוחדת על ידי מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית עם התמחות בתחום הפרעות הקשב ובליווי ילדים עם קשיים חברתיים ורגשיים.

אנחנו מזמינים אתכם לעשות את הצעד הראשון בשינוי המציאות הלימודית-חברתית-רגשית של הילד, וליצור איתנו קשר כדי לקבל פרטים נוספים ולתאם מפגש הערכה לצורך השתתפותו של הילד בקבוצה.