הוראה מתקנת

 

הילד שלכם מתקשה בתהליכי הלמידה? הבת שלכם סובלת מהפרעות קשב וריכוז או מדיסלקציה?

מרכז אמירים מציע שיעורי הוראה מתקנת, שיסייעו לילדיכם ללמוד להתמודד עם הקשיים, ולהשתלב באופן אופטימאלי בבית הספר מבחינה לימודית.


מהי הוראה מתקנת ומהי מטרתה?

קשיים במיומנויות האקדמיות בתחומים של קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, אסטרטגיות למידה ובנוסף בחשבון ובאנגלית הם עניין שכיח בקרב תלמידים. קשיים אלו עלולים לגרום לאותם תלמידים להרגיש שהם "נותרים מאחור" ביחס ליתר חבריהם לכיתה, שהם אינם עומדים בציפיות של ההורים ושל המערכת החינוכית, ושהם אינם מממשים את הפוטנציאל הגלום בהם. במקרים אלה נעזרים בהוראה המתקנת, שהיא צורת לימוד המבוססת על שיטות הוראה ייחודיות, המותאמות לצרכיו לקשייו וליכולותיו של התלמיד.

בין אם מדובר במשחק, בהפעלה אקטיבית של הילד, ביצירה או באמצעי חוויתי אחר. המורות להוראה מתקנת במרכז 'אמירים' יודעות להתאים את המתודה לקשייו של הילד, באופן הקשוב למצבו, המותאם לקשייו והמאפשר לו לעקוף אותם, ולחוות תהליך למידה משמעותי.

הוראה מתקנת אינה שיעור פרטי!

זה המקום להדגיש, כי הוראה מתקנת איננה שיעור פרטי או שיעור עזר, כפי שרבים נוטים לחשוב. שיעור פרטי מיועד לילדים שצברו פערים לימודיים, ומבקשים לצמצם אותם באמצעות סיוע של מורה המתמחה בתחום המקצועי בו קיימים הפערים. שיעורי הוראה מתקנת לעומת זאת, מועברים על-ידי מורה שהוסמכה לאבחן ולטפל בלקויות למידה, ושיודעת כיצד להתאים את אסטרטגיית הלימוד לקשיים המאפיינים את תפקודו של הילד.


הוראה מתקנת באמירים בשלושה שלביםהוראה מתקנת

שיטת ההוראה המתקנת שפותחה במרכז אמירים, והמאפשרת לנו להעניק לפונים אלינו את התמיכה הלימודית שלה הם זקוקים, מבוססת על שלושה שלבים:

  1. יצירת הקשר הבינאישי עם הילד, שהיא בראייתינו, התנאי הבסיסי ביותר להצלחת השיעורים. הקשר האישי מורה-תלמיד מסייע למורה להתאים את שיטת הלימוד לצרכיו של התלמיד באופן אופטימלי.
  2. זיהוי התקדמות בהשוואה לנקודת ההתחלה.
  3. שחזור של חווית הלימוד המוצלח שנרשמה במסגרת ההוראה המתקנת המכילה והתומכת גם במהלך הלימודים בכיתה. בשלב זה אנחנו מוודאים, כי לא נוצר פער בין התפקוד של התלמיד במסגרת שיעורי ההוראה המתקנת באמירים לבין תפקודו בבית הספר.


מה מייחד את שיעורי ההוראה המתקנת במרכז אמירים?

  • אנו מציעים שיעורי הוראה מתקנת בקבוצות של עד 3 תלמידים וגם באופן פרטני. ההחלטה איזו מסגרת מתאימה יותר לילד תתקבל לאחר הבנת צרכיו הייחודיים על-  ידי  אנשי המקצוע הרלוונטיים.
  • קליטת התלמיד לשיעורי הוראה מתקנת תעשה לאחר דיאלוג מעמיק עם ההורה הפונה, לאחר עיון בכל הדו"חות והאבחונים שיש אודות התלמיד לאחר חשיבה עם צוות מקצועי ב'אמירים' לגבי השיבוץ.
  • אנו מאמינים, כי הקשר השוטף עם בית הספר מיטיב ומשדרג את התהליך הלימודי ואת קצב ההתקדמות. לפיכך, אנחנו מקיימים דיאלוג עם גורמים בבית הספר, וזאת בתנאי שניתנה ההסכמה לכך מצד ההורים.
  • אנו מקפידים לקיים קשר רציף גם עם ההורים, ולעדכן אותם בקצב ההתקדמות של הילד. לאחר כ-12 מפגשים ראשונים, מתקיימת פגישת משוב בנוכחות המורה, המנהלת המקצועית וההורים, כדי לשתף אותם במתרחש במסגרת התהליך הלימודי וכדי לשמוע על התרשמותם של ההורים מהתהליך וכדי לחשוב ביחד על כיווני סיוע והתערבות.
  • על אף שהמורות להוראה מתקנת ב'אמירים' הן בעלות תואר אקדמי (בדר"כ MA) באבחון ובטיפול בלקויות למידה, הן עוברות הכשרה נוספת על-ידי מרכז אמירים, ומקבלות ליווי והדרכה מקצועיים באופן שוטף הן בתחום הדידקטי והן ע"י פסיכולוגים בתחום הרגשי על מנת שישכילו להתמודד טוב יותר עם סוגיות רגשיות בחייו של הילד, שבדרך כלל מתעוררות גם במסגרת שיעורי ההוראה המתקנת.


נ
שמח לענות לכם על שאלות נוספות, לספק עוד מידע רלוונטי ולסייע לכם לעזור לילדיכם - צרו איתנו קשר