סדנת מיינדפולנס לילדים ולמתבגרים

 

"רק שהילד שלי יהיה מאושר" - זוהי כנראה משאלת הלב הראשונה והמרכזית של כל הורה.
אבל הילדים שלנו חיים בעידן שמציב בפניהם לא מעט אתגרים: הדרישות ההולכות ומתרחבות מהם בבית הספר, התחרות שמאפיינת את כלכלת השוק שחודרת לכל תחום בחיים, הסמארטפונים והרשתות החברתיות, השפע ותרבות הצריכה של העולם המודרני שמעוררים אינסוף גירויים - כל אלה יוצרים המון עומס ולחץ על הילדים שלנו. 

ואם כל זה לא מספיק, אנחנו, ההורים שלהם, לחוצים ועמוסים בעצמינו: אנחנו רצים סביב הזנב של עצמינו, בניסיון להספיק כמה שיותר מטלות ומסיימים את היום עם הלשון בחוץ. אנחנו נמצאים במירוץ מתמיד, ולהיות במירוץ זה מלחיץ. עם לחץ כזה, איך אנחנו יכולים לגדול ילדים רגועים? 

 

mindfulness-boy-child-2347975 

המחיר שמשלמים הילדים שלנו לאור החיים במציאות מורכבת כזו הוא גבוה. אנחנו פוגשים באמירים ילדים ומתבגרים שמביאים איתם קשת רחבה של בעיות ואתגרים, שפוגעים באיכות החיים שלהם, כמו: לחץ כרוני, פרפקציוניזם, חרדות, מוסחות גבוהה והפרעות קשב, הצפה רגשית, מתחים רבים, חוסר ביטחון עצמי, היעדר מוטיבציה ועוד ועוד.

במיוחד עבור הילדים היקרים האלה, התחלנו לאחרונה להפעיל סדנאות מיינדפולנס באמירים, במטרה לטפח בילדים שלנו כישורים ויכולות שיאפשרו להם לפגוש את אתגרי העידן הנוכחי עם חוסן וביטחון. 
ביטחון בעצמם וביטחון בחיים.

לפרטים על קורס מיינדפולנס למבוגרים לחצו כאן.

מיינדפולנס (Mindfulness או בעברית מודעות קשובה) היא פילוסופיית חיים שהפכה רווחת יותר ויותר בעשורים האחרונים בישראל ובעולם, ומחקרים רבים מצביעים על שלל התועלות שהיא מציעה עבור מתרגלים בכל קשת הגילאים. מדיטציית "מיינדפולנס" היא הפניית תשומת לב מכוונות ומודעת לרגע הנוכחי, מתוך גישה של קבלה, סקרנות, פתיחות והיעדר שיפוטיות.

זוהי התמקדות בחוויה המיידית, בתהליכי ההווה, כפי הם מתרחשים רגע אחרי רגע, באמצעות וויסות עצמי של הקשב אל כל מה שמתרחש ברגע הנוכחי עם דגש על העולם הפנימי: נשימה, תחושות הגוף, מחשבות, רגשות ועוד.
התרגול או המדיטצייה הם הדרך להגיע למצב של "מיינדפולנס", שהוא מצב של בהירות מחשבתית, ושל נוכחות מלאה ברגע ההווה של המיינד (כלומר התודעה). אנחנו לומדים שפה חדשה, שמאפשרת לנו להגדיל את יכולת הבחירה שלנו. זהו ההפך ממצב של טייס אוטומטי , שבו אנחנו מבצעים פעולות מבלי לשים לב שעשינו אותן, רק כי כך התרגלנו לעשותן. במצב של מיינדפולנס ישנה מודעות מלאה, לכל רגע ורגע, כוח הריכוז נמצא בשיאו, הקשב ממוקד וישנה בהירות חושית המאפשרת להבחין בפרטים הקטנים, במגוון ובעושר של כל חוויה.

מה לומדים בסדנת מיינדפולנס?adult-beautiful-child-289825

  • להכווין את מוקד הקשב באופן חוויתי לרגע ההווה תוך מתן דגש על התחושות הגופניות ותהליך הנשימה
  • לשחרר אחיזה במחשבות, לקבל מחשבה מבלי לשפוט אותה, ומבלי להזדהות איתה
  • טכניקות הרפייה

כיצד יכולות המיומנויות הללו לשפר את איכות החיים של הילד שלנו?

דרך החיבור לגוף ולנשימה ובאמצעות שימוש בדמיון מודרך וטכניקות הרפייה, משתתפי הסדנא לומדים:

  • להתמודד באופן יעיל יותר עם חוויות של לחץ וחרדה, כמו גם עם חוויות של תסכול, קושי, אי-נעימות וחוסר וודאות
  • להיות סבלניים יותר
  • להיות במגע עם העושר שהחיים מציעים
  • לשפר את תפקודי הויסות הרגשי והיכולת לדחות סיפוקים 
  • לפתח אמפתיה כלפי אחרים
  • לפתור בעיות באופן גמיש, עצמאי ויצירתי
  • לטפח רוגע, שלווה ורווחה נפשית
  • להיות קשובים יותר, לעצמם, לאחרים ולחיים בכלל
  • להתחבר לחוזקות שלהם ולפתח ביטחון עצמי
  • לפתח עמדה מקבלת ורכה יותר כלפי אירועי החיים ולהפגין פחות ביקורתיות ושיפוטיות
  • להיות בעלי מודעות עצמית גבוהה יותר

למידה של מיומנויות מיינדפולנס בתקופת הילדות ו/או ההתבגרות היא מתנה לכל החיים,
ועכשיו הילדים שלכם יכולים לקבל את המתנה הזו, פה אצלינו, באמירים.


 

בקרוב תיפתח ההרשמה לקבוצות המיינדפולנס לילדים ונוער
צרו איתנו קשר כבר עכשיו, כדי לשריין מקום לילד/ה שלכם בסדנה הקרובה.