אבחון פסיכודידקטי

אם ילדך מתקשה בלימודים, לא מצליח להתרכז או חווה קשיים רגשיים או חברתיים, אבחון במרכז אמירים יעזור לך להבין ממה נובע הקושי ואיך לטפל בו באופן הכי מתאים לילדך.

מהו אבחון פסיכודידקטי?
מטרתו של כל אבחון הוא לזהות את מקורות הקושי בתפקוד ולהמליץ על דרכי סיוע.
אבחון פסיכודידקטי מורכב משני היבטים: פסיכולוגי ודידקטי. האבחון הפסיכודידקטי מתבסס על ההנחה שהתחום הפסיכולוגי והתחום הדידקטי קשורים זה בזה, וכי קשיים אקדמיים יכולים לנבוע לא רק כתוצאה מלקויות למידה, אלא מקשת של גורמים, הכוללת גם בעיות רגשיות או בעיות קשב. לכן, מורכב האבחון הפסיכולוגי ממספר נדבכים נוספים, שאינם קיימים באבחונים הדידקטיים.

מה בודק האבחון הפסיכודידקטי?

  • יכולות שכליות (מבחן אינטליגנציה)
  • עיבוד קוגניטיבי
  • זיכרון שמיעתי וחזותי
  • תפקודי שפה
  • משאבי קשב (כולל מבחן T.O.V.A)
  • יכולות אקדמיות: קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא והבעה בכתב
  • תפקוד בחשבון
  • תפקוד באנגלית (החל מכיתה ו׳)
  • מצב רגשי: הערכה עצמית, יכולות חברתיות, יכולת התמודדות וכו׳

מי עורך את האבחון?
פסיכולוגים ופסיכולוגיות מנוסים שעברו הכשרה מעמיקה ומקצועית בתחום האבחון.

האבחון במרכז אמירים

  • הפסיכולוג/ית המאבחן/ת ילוו אתכם לאורך התהליך כולו: החל מפגישת ההיכרות ועד מסירת הדוח הכתוב.
  • באבחון כלולה ללא עלות נוספת בדיקה של תחום החשבון (לכל הגילאים) ותחום האנגלית (החל מכיתה ו׳).
  • באבחון כלול ללא עלות נוספת מבחן T.O.V.A לבדיקת תפקודי קשב וריכוז.
  • עבור תלמידי בי״ס יסודי האבחון כולל המלצות מפורטות לבניית תוכנית עבודה בהוראה מתקנת, שנכתבות על ידי מורה להוראה מתקנת, M.A. באבחון ובטיפול בלקויות למידה.
  • האבחון במרכז אמירים מוכר ע״י משרד החינוך.
  • דוח האבחון כתוב ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, כנהוג במרכז אמירים.

כדי להתחיל את הדרך לפתרון הקושי של ילדך, צרו איתנו קשר!