אבחון מקצועי ומדויק עבור הילד/ה שלך

 

באופן טבעי תקופת הגדילה מילד למבוגר מייצרת אתגרים שונים, לעתים הילדים חווים אתגרים התפתחותיים, מנטלים או רגשיים בשלב הגדילה.
אבחון מוקדם ומדויק של מצב הילד מאפשר למצוא את הפתרון המתאים ביותר, ולמנוע מהילד תסכול או צבירת פערים אל מול בני גילו.

תמונה אמירים קטןבמרכז אמירים אנחנו מציעים את כל סוגי האבחונים:

אבחון פסיכודידקטי
אבחון דידקטי
אבחון פסיכולוגי
אבחון תסמונת הספקטרום האוטיסטי
אבחון קשב וריכוז נוירולוגי

התאמת האבחון המדויק לילדך

בשיחת הטלפון עם גורם מקצועי ומנוסה, בה יבחנו הצרכים הספציפיים של הילד, תינתן המלצה מקצועית לגבי סוג האבחון המתאים לילדכם.

מתי כדאי ללכת לאבחון?

אם אתם מרגישים שילדכם:

  • אינו מגיע להישגים התואמים את יכולותיו
  • מתמודד עם לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז
  • מתקשה לבצע מטלות לימודיות באופן עצמאי
  • נמנע ממטלות לימודיות כמו קריאה וכתיבה
  • חווה קושי חברתי, רגשי או התנהגותי

התועלות שבאבחון מדויק:

בזכות האבחון תוכלו להבין את הגורמים לקשיים של ילדכם ותקבלו הכוונה לגבי הצעדים שיעזרו לו להתגבר על קשיים אלה.
בנוסף, האבחון יאפשר לכם לקבל סיוע בבית הספר וכן התאמות במבחנים.
אבחון מדויק יאפשר לכם לקבל פתרון ממוקד ומותאם אישית לצורכי ילדכם.

אבחון

מה ההבדל בין מרכז אמירים למרכזים אחרים?

למרכז אמירים נסיון עשיר של למעלה מ-26 שנה בביצוע אבחונים וטיפולים.
הצוות הרחב שלנו כולל אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחומם, ואנחנו עושים את האבחונים המעמיקים ביותר בישראל.
אנחנו לא מתפשרים, ולא תמצאו אצלנו פתרונות בזק שטחיים.

מערך בקרה לאיכות מקסימלית
כל אבחון עובר בקרה, קריאה נוספת והיוועצות על ידי איש מקצוע נוסף על מנת למקסם את איכות הדו״ח הנמסר לכם ההורים.

פיתחנו שיטה שמאפשרת לנו לשים את הילדים במרכז, לא רק כסיסמה אלא כדרך עבודה:
את איש המקצוע שעובד עם ילדכם מקיף מעגל של אנשי צוות.
בין אם זאת המורה להוראה מתקנת, הפסיכולוג המטפל או קלינאית התקשורת - אנשי המקצוע שלנו עורכים פגישות צוות קבועות לדון בכל מקרה, לרתום את הידע של המומחים שלנו לביצוע אבחון אופטימלי ולטיפול בילדכם.

אחד היתרונות הגדולים של המרכז הוא שבמידת הצורך אנחנו יכולים לתת מענה מלא ומקיף עבור כל מה שיעלה באבחון.
המאבחן יהיה בדיאלוג ובקשר שוטף עם כל איש מקצוע במרכז אמירים, שיקבל את ילדכם לטיפול.

צוות מרכז אמירים   

 

  • נאוה סלור:
    נאוה סלור: מייסדת ומנהלת מרכז אמירים, יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית (CBT). מטפלת בטראומה דרך הגוף, מטפלת במיינדפולנס, מטפלת בריברסינג (נשימה מודעת). אני מאמינה שהחיים של כולנו יכולים להיות בבריאות איתנה בגוף, בנפש ובנשמה. בכוחנו ליצור שקט בפנים למרות הרעשים שבחוץ, כי כולנו ראויים לכל הטוב שבעולם.
  • ד
    ד"ר אריאלה עילם: פסיכולוגית שיקומית מומחית, נוירופסיכולוגית, מאבחנת, מנהלת יחידת האבחון באמירים ומנהלת מקצועית בתכנית היל״ה. מטרתי במסגרת האבחון היא לראות את הילד על כישוריו וקשייו, על מנת לאתר את הדרכים המתאימות ביותר להתמודדות עם הקושי דרך שימוש בנקודות החוזק.
  • דפנה תמיר:
    דפנה תמיר: פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה, מנהלת יחידת האבחון והטיפול במרכז אמירים. עוסקת בטיפול, בהדרכת הורים ובאבחון. בעלת מומחיות ספציפית בתחום המחוננים. אני מאמינה ביכולת ההדדית להתפתח ולפתח.
  • ד
    ד"ר יפעת זיידמן: פסיכולוגית קלינית מדריכה.
  • ד
    ד"ר ירון דגני: מומחה לנוירולוגיית ילדים והתפתחות הילד. מומחה ברפואת ילדים. עוסק בתחום הפרעות קשב וריכוז.
  • ד
    ד"ר אהוד (אודי) מקורי: מומחה בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. עוסק בטיפול וליווי של ילדים, בני נוער והוריהם. מאמין בגישה אינטגרטיבית והסתכלות רב מימדית (המודל הביו - פסיכו - סוציאלי) כדרך לטיפול יעיל ונכון.
  • רות ברוק בירנבוים:
    רות ברוק בירנבוים: עובדת סוציאלית קלינית, מומחית בטיפול בילד ונוער, יועצת מקצועית, בעלת תואר שני בהתמחות בטראומה ומומחית בטיפול בפגיעות מיניות. מאמינה שריפוי מתרחש בתוך קשר.
  • קרן הרוש:
    קרן הרוש: יועצת מקצועית, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC) לילדים ונוער ומדריכת הורים, מתמחה בתחום הפרעת קשב וריכוז, מדריכה מוסמכת למאמנים (סופרווייזר). "כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך)
  • דיתה גרוליק:
    דיתה גרוליק: מאבחנת ומטפלת במיקוד ראייה.
  • אתי פרץ:
    אתי פרץ: מומחית בפסיכולוגיה שיקומית ונוירופסיכולוגיה, מאבחנת
  • דן פריד:
    דן פריד: פסיכולוג קליני מומחה. מאבחן ומטפל.
  • דנה גביש בירן:
    דנה גביש בירן: פסיכולוגית קלינית, מטפלת, מאבחנת ומנחה קבוצות לרכישת מיומנויות חברתיות.
  • הדס פישר כהן:
    הדס פישר כהן: פסיכולוגית חינוכית, מטפלת ומאבחנת אבחונים פסיכודידקטיים. מאמינה ביכולת למצוא משמעות ולהתפתח ולגדול גם (ואולי דווקא) מתוך קושי.
  • יעל קרן:
    יעל קרן: פסיכולוגית, עורכת אבחונים פסיכודידקטיים, פסיכודיאגנוסטיים ואבחוני תסמונת הספקטרום האוטיסטי.
  • מיכל ארזון:
    מיכל ארזון: מטפלת רגשית בפסיכודרמה בשילוב אומנויות ומנחת קבוצות. "אני מאמינה שבקבוצה החברתית, בתוך מיכל מוגן ובטוח, ודרך משחקים ופעילות המפחיתים חרדה. ניתנת הזדמנות לכל משתתף בקבוצה, לחוות חוויה של שייכות ותחושת מסוגלות והנאה מפעילות חברתית . מתוך החוויה החיובית יצמחו הכוחות להצלחה ולהבנה של העצמי, ולפיתוח כושר הסתגלות להשתלבות בתוך קבוצה."
  • מעיין ינאי:
    מעיין ינאי: עובדת סוציאלית קלינית, מדריכה הורים בשיטת הסמכות ההורית החדשה של פרופסור חיים עומר, ומטפלת רגשית בילדים בגיל הרך.
  • נדב שטרית:
    נדב שטרית: פסיכולוג חינוכי מומחה. מתמחה בייעוץ, אבחון וטיפול פסיכולוגיים אינטגרטיביים
  • נורית בן-עמי:
    נורית בן-עמי: פסיכולוגית חינוכית ותיקה, מדריכה מוסמכת בפסיכולוגיה חינוכית, מנחת קבוצות מוסמכת. עובדת באופן פרטני וקבוצתי. מטפלת בילדים ובני-נוער, מדריכת הורים, מדריכה מקצועית פסיכולוגים ומטפלים רגשיים. מאמינה שלחיות פירושו להתפתח. אוהבת לתת יד לאדם על מנת לפסוע בשביל החיים בביטחון ושמחה גדולים יותר ולצאת ממשברי חיים.
  • ניצן נעים:
    ניצן נעים: מטפלת רגשית מוסמכת בשילוב אומנויות לילדים בגיל הרך, לילדי בי"ס יסודי ומדריכת הורים. "טיפול הרגשי מאפשר למטופל.ת לחקור את עולמו הפנימי בתהליך המעודד צמיחה והתפתחות".
  • נעה נוסבאום:
    נעה נוסבאום: פסיכולוגית בהתמחות קלינית. מאבחנת במרכז אמירים- אבחונים פסיכודיאגנוסטיים ופסיכודידקטיים. אני מאמינה שתפקידו של האבחון הוא לתת תמונה מלאה ומורכבת על הילד/ה, על מנת להבין היטב את נקודות החוזק והיכולות לצד הקשיים והאתגרים. כשהמטרה היא לתת מענה מתאים שיאפשר התפתחות וצמיחה מיטביים.
  • סהר שבירו:
    סהר שבירו: פסיכולוג קליני, מאבחן, מטפל ומנחה קבוצות לרכישת מיומנויות חברתיות. אני מאמין בכוחו של קשר בין בני אדם כמפתח לצמיחה, שינוי וגילוי היכולות והכוחות העצומים הטמונים בכל אחד.
  • ספיר צור רפפורט:
    ספיר צור רפפורט: עובדת סוציאלית קלינית, MSW, המסלול הקליני לטיפול בילד ונוער. מתמחה בלימודי פסיכותרפיה דינמית באוניברסיטת תל אביב. בעלת ניסיון רב בטיפול דינמי בהפרעות חרדה, דיכאון, קשיים חברתיים, דימוי עצמי נמוך ומשברים נפשיים.
  • עוז נתן:
    עוז נתן: פסיכולוג. עורך אבחונים פסיכודיאגנוסטיים ופסיכודידקטיים. אני מאמין שאבחון הוא המפתח להבנה ראשונית של קשיים וחוזקות ועל ידי כך התאמה מיטבית של טיפול וצמיחה.
  • רותי נופך הללו:
    רותי נופך הללו: פסיכולוגית מאבחנת. מאמינה שאבחון הוא תהליך דינמי, בו נוצר קשר משמעותי המסייע בהבנת עולמו החיצוני והפנימי של הילד ובזיהוי משאבים וקשיים, לצורך הכוונה ליצירת סביבה המעודדת שגשוג ומיצוי יכולות.
  • הודיה אסולין:
    הודיה אסולין: מורה להוראה מותאמת בעלת תואר שני בלקויות למידה, הערכה ואבחון. אני מאמינה שעם סבלנות ועבודה רבה, כל תלמיד יכול להגיע רחוק.
  • שירה קאפח:
    שירה קאפח: מורה להוראה מותאמת, בעלת תואר שני באבחון דידקטי והתמחות בלקויות למידה. מאמינה שהדרך ללמידה נכונה היא דרך ליבו של הילד/ה. בגובה העיניים, בשפה פשוטה והרבה אהבה - גם השמיים הם לא הגבול להצלחה.
  • דנה אייזן:
    דנה אייזן: מנהלת שיווק דיגיטלי
  • חגית לדרמן
    חגית לדרמן עוזרת מנהלת אדמניסטרטיבית, בעלת תואר ראשון במנהל עסקים.
  • יובל אמיתי:
    יובל אמיתי: בעל תואר ראשון בהיסטוריה ותואר שני בחינוך. רכז תכנית היל"ה ומשאבי אנוש.
  • נאוה סלור:
  • ד
  • דפנה תמיר:
  • ד
  • ד
  • ד
  • רות ברוק בירנבוים:
  • קרן הרוש:
  • דיתה גרוליק:
  • אתי פרץ:
  • דן פריד:
  • דנה גביש בירן:
  • הדס פישר כהן:
  • יעל קרן:
  • מיכל ארזון:
  • מעיין ינאי:
  • נדב שטרית:
  • נורית בן-עמי:
  • ניצן נעים:
  • נעה נוסבאום:
  • סהר שבירו:
  • ספיר צור רפפורט:
  • עוז נתן:
  • רותי נופך הללו:
  • הודיה אסולין:
  • שירה קאפח:
  • דנה אייזן:
  • חגית לדרמן
  • יובל אמיתי:

שאלות נפוצות

ריפוי בעיסוק 2האם כל ילד צריך לעבור אבחון?

בוודאי שלא. לכולנו יש תחומי יכולת ותחומי קושי שאינם דורשים בהכרח אבחון וטיפול, היות שהם נורמטיביים ואינם פוגעים בתפקוד או יוצרים תסכול. לכן אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו ועורכים שיחה מקצועית ומעמיקה עם כל הורה שפונה אלינו, במטרה להחליט האם תהליך האבחון אכן נחוץ.

האם כל אבחון יצביע על 'לקות'?

ממש לא.
יש לעיתים להורים חשש שאם מאבחנים את הילד ״בטוח כבר ימצאו משהו...״.
בפועל פעמים רבות נחשף במסגרת האבחון קושי, אך לא בכל אבחון תימצא לקות למידה או הפרעה התפתחותית/רגשית אחרת.

האם הילד שלי יהיה זכאי להתאמות בבית הספר בעקבות האבחון?

במידה וממצאי האבחון מצביעים על קשיים משמעותיים יופיעו בדוח המלצות שונות, בכללן המלצות למסגרת הלימודית. המלצות אלה יתייחסו גם לדרכי ההוראה וגם לדרכי ההיבחנות.

מה כולל תהליך האבחון?

תהליך האבחון כולל פגישת היכרות עם ההורים, שמטרתה לקבל רקע ומידע על הילד/ה, ולאחר מכן כ-3 פגישות אבחון. בסיום התהליך נערכת פגישת סיכום של המאבחן/ת עם ההורים ולעתים גם עם הילד/ה, ובה נמסרים ממצאי האבחון וההמלצות. תוך 3 שבועות מיום שיחת הסיכום יימסר להורים דוח מפורט שמתאר את ממצאי האבחון והמלצותיו.

האם האבחון כולל גם בדיקה של תחומי החשבון והאנגלית?

כל אבחון דידקטי או פסיכודידקטי שאנחנו עורכים כולל בדיקה מקצועית של תחום החשבון, כדי לקבל תמונה מקיפה של התפקוד האקדמי.

בכל אבחון שנערך לתלמידים מכיתה ו׳ ואילך אנחנו כוללים גם בדיקה מקיפה של תחום האנגלית, תוך שימוש במבחנים המקצועיים והמוסכמים במקצוע.

באבחון במרכז אמירים לא תידרשו להשלמות יקרות ולתוספות מיותרות.

האם האבחון תקף גם לבגרויות?

כל אבחון שנערך לאחר סיום כיתה ו׳ יהיה תקף גם למבחני הבגרות, וזה כולל את ההתאמות בדרכי היבחנות.

למי נמסר דוח האבחון?

אנחנו במרכז 'אמירים' מתחייבים לשמור על סודיות, ומקפידים לשמור על פרטיות הלקוחות שלנו. דו״ח האבחון נמסר להורים בלבד, והם רשאים להחליט למי להעביר אותו.

האם ההורים צריכים להיות נוכחים בפגישות האבחון?

פגישות ההיכרות והסיכום נערכות עם ההורים. הפגישות שמקיים המאבחן עם הילד/ה מתקיימות ללא נוכחות ההורים בחדר.

האם הדוח מוכר על ידי משרד החינוך?

האבחונים במרכז אמירים מועברים על ידי פסיכולוגים מורשים או על ידי מומחיות ללקויות למידה בעלות תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה, שהוסמכו לערוך אבחונים.

לכן האבחונים שלנו הם ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ומוכרים על ידי משרד החינוך וכל בתי הספר.

איפה נמצא מרכז אמירים?

מרכז אמירים נמצא במודיעין בכתובת: מרים החשמונאית 15 (מפה).
30 דקות מתל אביב ו-30 דקות מירושלים, קל להגיע אלינו ויש חניה בשפע.
בגלל שאנו המרכז המקצועי בארץ אנשים מגיעים אלינו גם מהצפון ומהדרום הרחוק.

איך מתחילים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לייעוץ ולהכוונה: