אבחון מקצועי ומדויק עבור הילד/ה שלך

 

באופן טבעי תקופת הגדילה מילד למבוגר מייצרת אתגרים שונים, לעתים הילדים חווים אתגרים התפתחותיים, מנטלים או רגשיים בשלב הגדילה.
אבחון מוקדם ומדויק של מצב הילד מאפשר למצוא את הפתרון המתאים ביותר, ולמנוע מהילד תסכול או צבירת פערים אל מול בני גילו.

כניסהבמרכז אמירים אנחנו מציעים את כל סוגי האבחונים:

אבחון פסיכודידקטי
אבחון דידקטי
אבחון פסיכולוגי
אבחון תסמונת הספקטרום האוטיסטי
אבחון קשב וריכוז נוירולוגי

התאמת האבחון המדויק לילדך

בשיחת הטלפון עם גורם מקצועי ומנוסה, בה יבחנו הצרכים הספציפיים של הילד, תינתן המלצה מקצועית לגבי סוג האבחון המתאים לילדכם.

מתי כדאי ללכת לאבחון?

אם אתם מרגישים שילדכם:

  • אינו מגיע להישגים התואמים את יכולותיו
  • מתמודד עם לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז
  • מתקשה לבצע מטלות לימודיות באופן עצמאי
  • נמנע ממטלות לימודיות כמו קריאה וכתיבה
  • חווה קושי חברתי, רגשי או התנהגותי

התועלות שבאבחון מדויק:

בזכות האבחון תוכלו להבין את הגורמים לקשיים של ילדכם ותקבלו הכוונה לגבי הצעדים שיעזרו לו להתגבר על קשיים אלה.
בנוסף, האבחון יאפשר לכם לקבל סיוע בבית הספר וכן התאמות במבחנים.
אבחון מדויק יאפשר לכם לקבל פתרון ממוקד ומותאם אישית לצורכי ילדכם.

אבחון

מה ההבדל בין מרכז אמירים למרכזים אחרים?

למרכז אמירים נסיון עשיר של 20 שנה בביצוע אבחונים וטיפולים.
הצוות הרחב שלנו כולל אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחומם, ואנחנו עושים את האבחונים המעמיקים ביותר בישראל.
אנחנו לא מתפשרים, ולא תמצאו אצלנו פתרונות בזק שטחיים.

מערך בקרה לאיכות מקסימלית
כל אבחון עובר בקרה, קריאה נוספת והיוועצות על ידי איש מקצוע נוסף על מנת למקסם את איכות הדו״ח הנמסר לכם ההורים.

פיתחנו שיטה שמאפשרת לנו לשים את הילדים במרכז, לא רק כסיסמה אלא כדרך עבודה:
את איש המקצוע שעובד עם ילדכם מקיף מעגל של אנשי צוות.
בין אם זאת המורה להוראה מתקנת, הפסיכולוג המטפל או קלינאית התקשורת - אנשי המקצוע שלנו עורכים פגישות צוות קבועות לדון בכל מקרה, לרתום את הידע של המומחים שלנו לביצוע אבחון אופטימלי ולטיפול בילדכם.

אחד היתרונות הגדולים של המרכז הוא שבמידת הצורך אנחנו יכולים לתת מענה מלא ומקיף עבור כל מה שיעלה באבחון.
המאבחן יהיה בדיאלוג ובקשר שוטף עם כל איש מקצוע במרכז אמירים, שיקבל את ילדכם לטיפול.

צוות מרכז אמירים   

 

  • נאוה סלור:
    נאוה סלור: מייסדת ומנהלת מרכז אמירים, יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית (CBT). מטפלת בטראומה דרך הגוף, מטפלת בריברסינג (נשימה מודעת). אני מאמינה שכאשר אנו משפרים מעט בכל יום תוך אמונה בכוחות שלנו ואומץ לפעול ולהיעזר, בסופו של דבר קורים דברים גדולים.
  • ד
    ד"ר אריאלה עילם: פסיכולוגית שיקומית מומחית, נוירופסיכולוגית, מאבחנת, רכזת תחום האבחונים ומנהלת מקצועית בתכנית היל״ה. מטרתי במסגרת האבחון היא לראות את הילד על כישוריו וקשייו, על מנת לאתר את הדרכים המתאימות ביותר להתמודדות עם הקושי דרך שימוש בנקודות החוזק.
  • ד
    ד"ר יפעת זיידמן: פסיכולוגית קלינית מומחית, מרכזת את היחידה הטיפולית.
  • נאוה בן חמו:
    נאוה בן חמו: בעלת תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה. מאבחנת דידקטית, מורה להוראה מתקנת, מרכזת פניות לאבחונים ולטיפולים. רכזת תחום האבחונים הדידקטיים וההוראה מתקנת.
  • ד
    ד"ר ירון דגני: מומחה לנוירולוגיית ילדים והתפתחות הילד. מומחה ברפואת ילדים. עוסק בתחום הפרעות קשב וריכוז.
  • יעל סגל פדרו:
    יעל סגל פדרו: מרפאה בעיסוק. מתמחה בגיל הרך ובאוטיזם. אני מאמינה שבכל ילד ניתן למצוא תחושת מסוגלות - מסוגלות להעיז, מסוגלות להתמודד עם קושי, מסוגלות להאמין בעצמו ומסוגלות להגיע לעצמאות. התפקיד שלי הוא לעזור לילד למצוא את תחושת המסוגלות שלו דרך קשר אישי, אמון הדדי, כבוד וקבלה, כך שכל ילד ימצא את דרכו לעצמאות.
  • אמיר זיו:
    אמיר זיו: פסיכולוג מאבחן.
  • ד
    ד"ר דבי כהן: פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה מאבחנים.
  • דן פריד:
    דן פריד: פסיכולוג קליני מומחה. מאבחן ומטפל.
  • דנה גביש בירן:
    דנה גביש בירן: פסיכולוגית, מטפלת ומאבחנת.
  • דפנה בר:
    דפנה בר: פסיכולוגית חינוכית מומחית. עוסקת בטיפולים, הדרכות הורים ואבחונים פסיכודידקטיים. אני מאמינה שבטיפול הפסיכולוגי יש לתת משנה זהירות מפני המחשבה שאנו יודעים טוב יותר מהמטופל. האמת הטיפולית והאישית היא סובייקטיבית ונמצאת אצל המטופל, המטפל מסייע לו להגיע אליה בתהליך טיפולי אמפאטי.
  • ד
    ד"ר מרב פיקר: פסיכולוגית קלינית, מאבחנת ומטפלת. אני מאמינה בפוטנציאל הטמון בכל אדם, בכל גיל, ובצורך הפנימי להגשימו. אני מאמינה שדרך היכרות עם החוזקות והחולשות, ובליווי והכוונה מתאימים, אפשר להגיע לכך.
  • סהר שבירו:
    סהר שבירו: פסיכולוג מטפל ומאבחן. אני מאמין בכוחו של קשר בין בני אדם כמפתח לצמיחה, שינוי וגילוי היכולות והכוחות העצומים הטמונים בכל אחד.
  • עדי הירש:
    עדי הירש: פסיכולוגית חינוכית מומחית. מאבחנת, מטפלת ומדריכת הורים וצוותים חינוכיים, מוסמכת לטיפול בביופידבק. אני מאמינה באחדות גוף ונפש ועל כן משלבת בעבודתי שיטות המתבססות על טכנולוגיה מתקדמת מעולם הפסיכו-פיסיולוגיה היישומית (ביופידבק), המסייעות בהגברת יכולת הויסות העצמי, בהתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה ועם קשיים בקשב ובריכוז.
  • רוני שוחט:
    רוני שוחט: פסיכולוגית קלינית, מטפלת ומאבחנת. אני מאמינה ש: "היופי הגדול של החיים אינו טמון בכך שלא ניפול, אלא בכך שנקום בכל פעם מחדש". (נלסון מנדלה)
  • רינת בנון:
    רינת בנון: פסיכולוגית, מאבחנת. אני מאמינה בהקשבה אמפטית וליווי של הילד ומשפחתו בכדי להגיע להבנה המלאה ביותר של כוחותיו, קשייו והדרכים המתאימות לסייע לו לצמיחה והעצמה.
  • רענן מיוחס:
    רענן מיוחס: פסיכולוג חינוכי ושיקומי מומחה. טיפול דיאדי, טיפול במשחק, הדרכות הורים, אבחונים פסיכודידקטיים. אני מאמין שהורות היא המסע המאתגר והמשמעותי ביותר בחיינו כבוגרים. הטיפול מאפשר בחינה משותפת של הקשרים הורה-ילד-מציאות, ודרך כך מוביל לכוונון מחדש ברמה האישית, הזוגית וההורית ומהווה מצע לצמיחה ולבניה מחודשת.
  • שלומית בן משה:
    שלומית בן משה: פסיכולוגית שיקומית מדריכה, נוירופסיכולוגית.
  • תמר שטיאסני:
    תמר שטיאסני: פסיכולוגית, מטפלת ומאבחנת.
  • אורנה איתמר פיינר:
    אורנה איתמר פיינר: פסיכולוגית בהתמחות חינוכית, מורה להוראה מתקנת. אני מאמינה שאמפתיה והכלה של הקשיים אותם חווים ילדים בעלי קשיים סביב למידה והוריהם מהווה חלק משמעותי מהדרך לשינוי.
  • אשרית יעקבי:
    אשרית יעקבי: מורה להוראה מתקנת ומאבחנת דידקטית, בעלת תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה. אני מאמינה שתפקיד המורה ללכת יחד עם תלמידו בשביל הלמידה, בעליות ובירידות, ולעזור לו במציאת הכלים אשר יעזרו לו להשיג את מטרתו.
  • דנה אייזן:
    דנה אייזן: מנהלת שיווק דיגיטלי
  • דנה שקד:
    דנה שקד: מורה להוראה מתקנת.
  • הודיה אסולין:
    הודיה אסולין: מורה להוראה מתקנת בעלת תואר שני בלקויות למידה, הערכה ואבחון. אני מאמינה שעם סבלנות ועבודה רבה, כל תלמיד יכול להגיע רחוק.
  • עדי אברון פינטו:
    עדי אברון פינטו: מאבחנת דידקטית ומורה להוראה מתקנת. בעלת תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה. אני מאמינה בעבודה מתוך יצירת קשר אישי, חיזוק תחושת המסוגלות העצמית והתחשבות בצרכיו הייחודיים של כל תלמיד וסביבתו.
  • קרול האוזי בוגנים:
    קרול האוזי בוגנים: מורה להוראה מתקנת. עוד מהיותי ילדה רציתי להיות מורה, עם השנים צברתי ניסיון ובמסגרת עבודתי הבנתי את החשיבות בתמיכה של כל ילד וילדה ולמדתי לנתבם בדרכם הייחודית. אני קשובה לצרכים של האחר ומאמינה שצריך למצוא את הדרכים המתאימות לכל אחד ואחת ללמידה ולפיתוח עצמאות וביטחון.
  • רוני אלקיים:
    רוני אלקיים: מאבחנת דידקטית, מורה להוראה מתקנת וחונכת. תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה, תעודת מנתחת התנהגות. אני מאמינה שלכל ילד עולם משלו וכדי להצליח ולעבוד בדרך הנכונה צריך קודם כל להכיר אותם ולהתחבר לעולמם.
  • רעות שליט:
    רעות שליט: בעלת תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה. מאבחנת דידקטית ורכזת פניות.
  • עינת כהן:
    עינת כהן: מנהלת אדמיניסטרטיבית. בעלת תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים.
  • נטע הייפרמן איתן:
    נטע הייפרמן איתן: בעלת תואר שני ביעוץ חינוכי. נציגת קשרי לקוחות.
  • נדב:
    נדב: רכז תכנית היל"ה, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה.
  • לירון גביסון:
    לירון גביסון: סטודנטית לתואר ראשון בחינוך. מזכירה.
  • קרן לביא:
    קרן לביא: בעלת תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה. מנהלת מדיה דיגיטלית.
  • נאוה סלור:
  • ד
  • ד
  • נאוה בן חמו:
  • ד
  • יעל סגל פדרו:
  • אמיר זיו:
  • ד
  • דן פריד:
  • דנה גביש בירן:
  • דפנה בר:
  • ד
  • סהר שבירו:
  • עדי הירש:
  • רוני שוחט:
  • רינת בנון:
  • רענן מיוחס:
  • שלומית בן משה:
  • תמר שטיאסני:
  • אורנה איתמר פיינר:
  • אשרית יעקבי:
  • דנה אייזן:
  • דנה שקד:
  • הודיה אסולין:
  • עדי אברון פינטו:
  • קרול האוזי בוגנים:
  • רוני אלקיים:
  • רעות שליט:
  • עינת כהן:
  • נטע הייפרמן איתן:
  • נדב:
  • לירון גביסון:
  • קרן לביא:

שאלות נפוצות

ריפוי בעיסוק 2האם כל ילד צריך לעבור אבחון?

בוודאי שלא. לכולנו יש תחומי יכולת ותחומי קושי שאינם דורשים בהכרח אבחון וטיפול, היות שהם נורמטיביים ואינם פוגעים בתפקוד או יוצרים תסכול. לכן אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו ועורכים שיחה מקצועית ומעמיקה עם כל הורה שפונה אלינו, במטרה להחליט האם תהליך האבחון אכן נחוץ.

האם כל אבחון יצביע על 'לקות'?

ממש לא.
יש לעיתים להורים חשש שאם מאבחנים את הילד ״בטוח כבר ימצאו משהו...״.
בפועל פעמים רבות נחשף במסגרת האבחון קושי, אך לא בכל אבחון תימצא לקות למידה או הפרעה התפתחותית/רגשית אחרת.

האם הילד שלי יהיה זכאי להתאמות בבית הספר בעקבות האבחון?

במידה וממצאי האבחון מצביעים על קשיים משמעותיים יופיעו בדוח המלצות שונות, בכללן המלצות למסגרת הלימודית. המלצות אלה יתייחסו גם לדרכי ההוראה וגם לדרכי ההיבחנות.

מה כולל תהליך האבחון?

תהליך האבחון כולל פגישת היכרות עם ההורים, שמטרתה לקבל רקע ומידע על הילד/ה, ולאחר מכן כ-3 פגישות אבחון. בסיום התהליך נערכת פגישת סיכום של המאבחן/ת עם ההורים ולעתים גם עם הילד/ה, ובה נמסרים ממצאי האבחון וההמלצות. תוך 3 שבועות מיום שיחת הסיכום יימסר להורים דוח מפורט שמתאר את ממצאי האבחון והמלצותיו.

האם האבחון כולל גם בדיקה של תחומי החשבון והאנגלית?

כל אבחון דידקטי או פסיכודידקטי שאנחנו עורכים כולל בדיקה מקצועית של תחום החשבון, כדי לקבל תמונה מקיפה של התפקוד האקדמי.

בכל אבחון שנערך לתלמידים מכיתה ו׳ ואילך אנחנו כוללים גם בדיקה מקיפה של תחום האנגלית, תוך שימוש במבחנים המקצועיים והמוסכמים במקצוע.

באבחון במרכז אמירים לא תידרשו להשלמות יקרות ולתוספות מיותרות.

האם האבחון תקף גם לבגרויות?

כל אבחון שנערך לאחר סיום כיתה ו׳ יהיה תקף גם למבחני הבגרות, וזה כולל את ההתאמות בדרכי היבחנות.

למי נמסר דוח האבחון?

אנחנו במרכז 'אמירים' מתחייבים לשמור על סודיות, ומקפידים לשמור על פרטיות הלקוחות שלנו. דו״ח האבחון נמסר להורים בלבד, והם רשאים להחליט למי להעביר אותו.

האם ההורים צריכים להיות נוכחים בפגישות האבחון?

פגישות ההיכרות והסיכום נערכות עם ההורים. הפגישות שמקיים המאבחן עם הילד/ה מתקיימות ללא נוכחות ההורים בחדר.

האם הדוח מוכר על ידי משרד החינוך?

האבחונים במרכז אמירים מועברים על ידי פסיכולוגים מורשים או על ידי מומחיות ללקויות למידה בעלות תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה, שהוסמכו לערוך אבחונים.

לכן האבחונים שלנו הם ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ומוכרים על ידי משרד החינוך וכל בתי הספר.

איפה נמצא מרכז אמירים?

מרכז אמירים נמצא בקניון רננים במכבים (מפה).
30 דקות מתל אביב ו-30 דקות מירושלים, קל להגיע אלינו ויש חניה בשפע.
בגלל שאנו המרכז המקצועי בארץ אנשים מגיעים אלינו גם מהצפון ומהדרום הרחוק.

איך מתחילים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לייעוץ ולהכוונה: