כך תתאהבו בעצמכם מחדש

 

אתם בטח מכירים את השופט הקשוח הזה שיושב בראש, ותמיד מזכיר לכם, שאתם לא מספיק...


לא מספיק בכושר, לא מספיק מבלים עם הילדים, לא מספיק עומדים בזמנים, לא מספיק מצטיינים בעבודה, לא מצליחים להפסיק לעשן, לעבור לתזונה בריאה יותר או לתרגל יוגה בקביעות. לא משנה מה אנחנו עושים, השופט הזה תמיד מוצא משהו לא בסדר, ודואג להכות עם הפטיש שלו בראש שלנו או בכל מקום אחר שבו מצטברים רגשות האשם וחוסר האהבה העצמית. השופט הזה הוא בעצם הביטוי של חוסר האהבה שלנו לעצמנו.


דמיינו לרגע שחברה הייתה מספרת לכם שהיא לא מצליחה לעשות דיאטה, לא משנה כמה היא מנסה, שוב ושוב. ודאי שלא הייתם כועסים עליה, אלא הייתם מוצאים דרך לעודד אותה ולהגיד לה שלא נורא, שכל דבר בזמנו ושלא תייסר את עצמה. אז למה כשמגיע התור שלנו, אנחנו לא מתייחסים לעצמנו באותה החמלה שבה אנחנו מתייחסים לאנשים אחרים שאנחנו אוהבים? פשוט מאוד, כי קשה לנו לאהוב את עצמנו, לקבל את עצמנו בדיוק כמו שאנחנו.
אם התופעה הזו מוכרת לכם, ואם קצת נמאס לכם להתעסק במה שעוד לא עשיתם או בכמה לא הייתם מספיק, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתאהב בעצמכם מחדש. חשוב לנו להדגיש שתהליך הריפוי הזה, שמאפשר לנו ללמוד לאהוב את העצמי שלנו, הוא לא הוקוס פוקוס. אבל הטיפים שניתן כאן יסייעו גם לפתח יותר מודעות, שהיא צעד חשוב בהשגת שינוי, והם גם יהוו את יריית הפתיחה, שתעודד אתכם לצאת למסע ההתאהבות הזה.

 

socks-feet-pajamas-table-85842


עשו כל יום משהו אחד שאתם אוהבים לעשות
עשו כל יום משהו אחד בשביל עצמכם. משהו שאתם באמת אוהבים לעשות, ושכדי לעשות אותו תצטרכו להקדיש לעצמכם 20 דקות לפחות.
אחת מנשות הצוות שלנו, למשל, סיפרה שהיא אוהבת בסוף היום, לפני שהיא הולכת לישון, לצפות בפרק באחת מהסדרות האהובות עליה. כל פעם היא מוצאת סדרה חדשה להתמכר אליה, צופה בעוד פרק, וזה הזמן שלה לעצמה, שבו היא לא עושה שום דבר בשביל אף אחד אחר. רק בשביל עצמה. אחת אחרת מוכרחה לרקום 20 דקות ביום כדי להרגיש שהיא עשתה משהו למען עצמה. כמובן שיוגה, כושר, ציור, נגינה, האזנה למוזיקה יכולים לעבוד בדיוק באותה מידה, כל עוד אתם בוחרים לעשות משהו שאתם באמת רוצים לעשות ולא שאתם "צריכים" לעשות.


קבלו את עצמכם כמו שאתם
ד"ר כריסטיאן נורת'רופ בספרה הנפלא: "גופה של אישה תבונתה של אישה" ממליצה להתחיל כל בוקר עם המשפט "אני אוהב/ת את עצמי, כמו שאני, ברגע זה, ללא תנאי". הביטו במראה, ושננו את המשפט הזה כמה שיותר פעמים ביום. הוא עוצמתי, ותרגול יומיומי שלו ילמד אתכם לקבל את עצמכם גם כשאתם מרגישים שאתם מכוערים, שמנים, חסרי ביטחון, לא נראים טוב, גם כשלא עמדתם במשימות שלכם לאותו היום, גם כשאתם לא מרוצים ממה שאתם לובשים וגם אחרי שהתפרצתם על הילד.

 

pexels-photo-289825


רעננו את הלוק
ואם בלבוש עסקינן, לפעמים אין כמו לשנות קצת את הסטייל והמראה החיצוני כדי להרגיש טוב יותר. נכון, שינוי של המראה החיצוני בלבד לא באמת יעזור לכם להרגיש טוב יותר מבפנים (אולי לטווח קצר, אבל בטח שלא לאורך זמן), אבל אם אתם עובדים על לאהוב את עצמכם מבפנים, שווה גם לשנות את הלוק, כך שהמראה החיצוני שלכם ימצא חן בעיניכם וכך שתאהבו להסתכל על עצמכם במראה. במילים אחרות, החוץ והפנים הולכים יחד, ואם משקיעים באחד מהם שווה במקביל גם להשקיע בשני.


למדו להגיד לא!
כשאתם אומרים לא, אתם בוחרים בעצמכם במקום באחרים. זה נפלא שאכפת לכם מאחרים ושאתם רוצים לעשות להם טוב, אבל כשאתם ממקמים באופן קבוע את הצרכים של אחרים מעל לאלה שלכם, אתם בעצם מזניחים את האני שלכם. אז אם אתם בעלי אופי מרצה, בפעם הבאה שמישהו מבקש מכם טובה, עצרו לרגע אחד. קחו שלוש נשימות עמוקות, ואם לא באמת מתאים לכם לעזור לו, אל תהססו להגיד לא בצורה מנומסת. פשוט כי לא מתאים לכם, וכי אתם רוצים הפעם לבחור בעצמכם ולעשות מה שמתאים לכם.

העניקו אהבה לילד הקטן שבכם

חיבור לילד הפנימי הוא דרך נפלאה ללמוד לאהוב את עצמינו מחדש, מאחר שכל הנושא של אהבה עצמית, או יותר נכון - של היעדר אהבה עצמית, מתחיל משם. כל לילה, לפני שאתם הולכים לישון, קחו כמה נשימות עמוקות, ותוך כדי שאתם נושמים (עדיף מהאף, וכאמור כמה שיותר עמוק) נסו להעלות בדמיונכם את התמונה שלכם כשהייתם קטנים. עכשיו דמיינו שאתם מחבקים את הילד או הילדה האלה, נותנים להם יד ואומרים להם שאתם אוהבים אותם בדיוק כפי שהם. אמרו להם שאתם פה בשבילם, ושאתם תתנו להם את כל האהבה שהם צריכים, מתי שרק ירצו. כשבאמת מבצעים את התרגיל הזה במלוא הריכוז, הוא יכול לסייע לשחרר המון רגשות כואבים שיושבים בגוף ושקשורים לחוסר אהבה עצמית.

 

לקריאה נוספת: 4 תנאים הכרחיים ליצירת שינוי ממשי בחיים

להקל על החרדה ב- 5 דרכים טבעיות 

מדוע הילד שלי חסר מוטיבציה?