fbpx

חג החנוכה כבר כאן ועימו גם המועד של ימי ההורים החצי שנתיים. זה הזמן להזכיר שמטרתם של ימי ההורים הללו היא חשובה ביותר, והיא להדק את הקשר ביניכם, ההורים, לבין המורים, ולייצר שותפות אמיתית שתקדם עשייה חינוכית אשר תיטיב עם הילדים שלכם. כדי שזה יקרה, רצוי להפיק את מקסימום התועלת מיום הורים שכזה, למרות שהזמן שמוקדש בו לכל הורה הוא קצוב ביותר. אז איך תתכוננו כמו שצריך ליום הורים? איך תמקסמו פגישה כזאת לטובתו של הילד? קבלו את כל הטיפים שלנו לקראת ימי ההורים הבאים עלינו לטובה.

 

לקיים שיחה מקדימה עם הילד

אנחנו ממליצים, מספר ימים לפני יום ההורים, לשוחח עם הילד על מה שעשוי לעלות במפגש, כדי שהוא יתפוס אתכם כמה שפחות מופתעים. אתם ודאי מאוד מעורבים בחייו של הילד, אבל גם להורים פעמים רבות קל לפספס קשיים שיש לילד, ורצוי שלא תשמעו על הבעיות בפעם הראשונה מהמורה.
זו גם הזדמנות להקשיב לילד, לשמוע מה עובר עליו, לפנות לו זמן ולהראות לו שאיכפת לכם ממה שקורה לו ושחשוב לכם שהוא ישתף אתכם במה שעובר עליו.

 

להקשיב ולא לתקוף את המורה

נקודת המוצא למפגש ביניכם ובין המורה, היא שקיים אינטרס משותף ביניכם לבין הצוות החינוכי, והוא להוביל את התלמיד למיצוי היכולות שלו. לכן, במהלך הדקות בהן תקבלו מהמורה אינפורמציה על תפקודו של הילד מבחינה לימודית ומבחינה התנהגותית, רצוי פשוט להקשיב. אם המורה אומרת דבר מה שאינו לרוחכם על התנהגות הילד, במקום להיכנס למגננה, זכרו את האינטרס המשותף הזה ונסו לבדוק יחד כיצד אתם יכולים בכוחות משותפים להתמודד עם המצב או עם הבעיה. בין אם מדובר על בעיה חברתית שיש לילד או בקושי לשבת לאורך זמן בכסא, קושי שמשפיע על כלל הכיתה- כדאי לחשוב יחד עם המורה כיצד לתת את המענה הראוי לילד. ככל שתגייסו יותר את המורה ותשתפו איתה יותר פעולה ממקום חיובי, כך הסיכויים גבוהים יותר שמצבו של הילד ישתפר ושייטב לו.

 

לבקש מהמורה לדבר גם על הצדדים החזקים של הילד

במידה והמורה מרעיפה על הילד תשבוחות ומדברת על כמה הוא מצטיין, נהדר. במידה וקורה ההיפך, חשוב מאוד להזמין את המורה לספר לכם גם על נקודות החוזק של הילד, לא רק כדי שאתם תשמעו על כך, כי אתם הרי מכירים את הילד שלכם, אלא בעיקר כדי שהוא ישמע על כך. כל אדם, במיוחד ילדים, שנמצאים בשלבים של בניית הדימוי והביטחון העצמי שלהם, ועל אחת כמה וכמה ילדים עם קשיים לימודיים, התנהגותיים או חברתיים, צריכים לקבל גם פידבק חיובי ולא רק לשמוע היכן התנהגותם טעונה שיפור.

 

לשאול שאלות ולהציף את כל מה שמציק לכם

חשוב מאוד שלא תשמרו שום דבר בבטן, שתשאלו שאלות, שתציפו את מה שמטריד אתכם או שאפילו תעירו למורה, ברוח טובה כמובן ומתוך כוונה טובה, על דבר מה שלא נראה לכם שהיא אמרה או עשתה.
שיתוף פעולה אמיתי ביניכם לבין הצוות החינוכי יתאפשר רק כאשר שני הצדדים יהיו כנים, ויום הורים הוא הזדמנות מצויינת לדבר עם המורה פנים מול פנים, על הכל. אם יש משהו שמציק לכם ושאתם מרגישים נוח יותר לדבר עליו עם המורה בארבע עיניים בלבד, אפשר בהחלט לבקש מהילד לצאת מהחדר ולהשאיר אתכם לבד איתה. אחר כך, בהתאם לסיטואציה ובמידת הצורך, תוכלו למצוא את הדרך הנכונה לספר לילד על השיחה שלכם עם המורה.

 

אם קיימת בעיה, חשוב להתייעץ עם מומחים מקצועיים

אם במהלך פגישתכם המורה הסבה את תשומת לבכם לראשונה לבעיה שקיימת בתפקוד של הילד, אם היא המליצה לכם לגשת לאבחון או הציעה שיטת טיפול מסוימת, אנחנו ממליצים שתפנו קודם כל לייעוץ מקצועי. המורה אמנם מכירה היטב את הילד, אך היא איננה מומחה מקצועי שיכול לאבחן קיומה של בעיה כזו או אחרת. יתכן שהיא מפרשת חוסר יכולת להתרכז כבעיית קשב וריכוז, כאשר מקורה של הבעיה הוא בכלל רגשי. איש מקצוע יפנה אתכם גם לאבחון המתאים שיסייע לאתר את מקור הקשיים.
יעוץ מקצועי יעשה לכם סדר בדברים, יעזור לכם להבין מה באמת עשויה להיות הבעיה, יאפשר לכם לבחור את האבחון הנכון וכן את שיטת הטיפול האידיאלית שתסייע לשפר את התפקוד של הילד.

 

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו לשיחת יעוץ ללא עלות וללא התחייבות
08-9265086 או בלחיצה כאן